داروی جدید ضد میگرن

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

داروی جدید ضد میگرن

۱۱,۰۹۵ بازديد
سینا پرس به نقل از واشنگتن‌پست نوشت:نتایج مطالعات اخیر در آمریکا نشان می‌دهد از هر هفت نفر، یک نفر دچار میگرن بوده و مهم‌ترین علائم این بیماری شامل اختلالات شدیدی است که با سردردهای ملایم یا شدید پی‌درپی همراه است. این بیماری اغلب دارای علائمی در سیستم عصبی آتونومس است. علائم همراه با این سردردها شامل حالت تهوع، استفراغ، نور گریزی (افزایش حساسیت به نور) و صدا گریزی (افزایش حساسیت به صدا) است. قابل‌ذکر است در این نوع سردردها، به‌طورکلی درد با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش پیدا می‌کند.



بیش از یک‌سوم افراد مبتلابه سردردهای میگرنی پیش از حملات میگرنی نشانه‌های آن را دریافت می‌کنند که می‌تواند شامل نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی باشد که معمولاً نشان می‌دهند سردرد به‌زودی آغاز خواهد شد. به باور محققان دلایل بروز میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. کنترل این سردردها دارای اهمیتی بسیار زیاد است زیرا میگرن به‌عنوان یکی از بیست بیماری ناتوان‌کننده در سطح جهانی شناخته‌شده و اگرچه برخی درمان‌ها برای مواجهه با میگرن ارائه‌شده است اما با توجه به ناشناخته بودن عامل بروز این بیماری و احتمال ژنتیکی بودن آن، درمان میگرن دشوار است.به‌تازگی و به‌طور رسمی در ایالات‌متحده آمریکا مؤثر بودن نوعی دارو برای پیشگیری از بروز میگرن به اثبات رسیده و رسماً ثبت‌شده است.

 

این مطالعات توسط بنیاد آمریکایی میگرن که یک سازمان غیرانتفاعی متعهد به تحقیق و حمایت از بیماران دارای میگرن است، انجام‌شده و در آن از خون افراد دارای این عارضه، نمونه‌برداری شده است. در این مطالعات پژوهشگران مرکز تحقیقات سردرد دانشگاه توماس جفر سن نیز حضورداشته و ادعا می‌شود داروئی کاملاً مؤثر برای پیشگیری از میگرن ارائه‌شده است. این دارو هنوز مجوزهای لازم را برای ورود به بازار اخذ نکرده و در صورت تائید مقامات ذی‌ربط، به داروخانه‌ها فرستاده خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn