1.4 میلیون نفر در کشور به هپاتیب B مبتلا هستند

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

1.4 میلیون نفر در کشور به هپاتیب B مبتلا هستند

۱۱,۰۳۱ بازديد

رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به هپاتیت B و 186 هزار نفر مبتلا به بیماری هپاتیت C در کشور داریم که خوشبختانه با واکسیناسیون هپاتیت B از سال 1373 و ارتقای سطح آموزش در این زمینه، عملا این بیماری در کشور رو به کاهش رفته است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدموید علویان در مراسم برگزاری کمپین مبارزه با هپاتیت در بیمارستان ساسان تهران ( متعلق به بنیاد شهید) افزود: هپاتیت B از جمله ویروس ‌هایی است که از دیرباز در کشور ایران وجود داشته و شیوع این بیماری پیش از این در جامعه ایران بیش از 3 درصد و در برخی از نقاط کشور بیش از 5 درصد بود اما اکنون به زیر 2 درصد رسیده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به قرار گرفتن این بیماری در فهرست حمایت بیمه، هزینه‌ های درمان برای بیماران تحت پوشش بسیار کاهش یافته است.

 

کمپین مبارزه با هپاتیت توسط بیمارستان ساسان و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز بهداشت شمال غرب تهران و دایره سلامت شهرداری منطقه 6 برگزار شد.

 

علیرضا توکلی، رئیس بیمارستان ساسان در این مراسم با بیان اینکه کمپین‌ ها وظیفه برجسته کردن موضوعات و مشخص کردن ضرورت و اهمیت آن موضوع را دارند، گفت: بیمارستان ساسان به عنوان نماینده بنیاد شهید برگزاری این کمپین را بر عهده گرفت.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در کلینیک بیمارستان ساسان روزانه هزار نفر ویزیت می‌ شوند، در نتیجه محل مناسبی برای برگزاری کمپین با حضور بسیاری از بیماران و مراجعان بود. علاوه بر این اطلاع‌ رسانی ‌های گسترده‌ ای در سطح منطقه صورت گرفته است که تعداد مراجعان استفاده‌ کننده از این خدمات افزایش یابد.

 

توکلی ادامه داد: هپاتیت C با استفاده از دارو کاملا قابل درمان است و تا سال 1404 ریشه‌ کن خواهد شد. همچنین لازم است تا عموم مردم بدانند در قبال این بیماری چگونه رفتار کنند و این موضوع از طریق اطلاع ‌رسانی و آموزش امکانپذیر است.

 

کمپین مبارزه با هپاتیت همزمان در بیمارستان سازان برگزار شد. هدف از برگزاری این کمپین، اطلاع‌ رسانی و مبارزه با هپاتیت به‌ صورت خودآموزی و خود مراقبتی است. در این کمپین، تمام افراد مراجعه کننده توسط پزشکان ویزیت شدند و مشاوره‌ های لازم را درباره بیماری هپاتیت دریافت کردند و در صورت لزوم نیز به‌صورت رایگان تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn