ارتباط ضعف عضلانی با مرگ زودرس

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

ارتباط ضعف عضلانی با مرگ زودرس

۱۰,۹۶۶ بازديد

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در بررسی انجام شده به ارزیابی اطلاعات ۸۳۲۶ مرد و زن ۶۵ ساله و بالاتر پرداختند و با در نظر گرفتن فاکتورهای اجتماعی-جمعیتی، بیماری‌های مزمن و سابقه استعمال سیگار به این نتیجه رسیدند که افرادی با عضلات ضعیف ۵۰ درصد بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند.

 

به گفته متخصصان حفظ توانی عضلانی در طول زندگی به خصوص در دوران سالمندی برای افزایش طول عمر و عدم وابستگی به دیگران اهمیت بسزایی دارد. همچنین بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که قوی بودن عضلات نسبت به حجم عضلانی، شاخص مهمتری در ارزیابی وضعیت کلی سلامت و افزایش طول عمر است.

 

به علاوه، در این بررسی مشخص شد "قدرت عضلات دست" (قدرت گریپ دست و انگشتان) به شکل معکوس با محدودیت حرکت و معلولیت مرتبط است.

 

به گفته متخصصان به رغم اینکه ارزیابی قدرت گریپ دست، تستی ساده و مقرون به صرفه است اما در حال حاضر بخشی از معاینات معمول پزشکی نیست. این درحالیست که بررسی‌های پزشکی حاکی از اهمیت همگانی کردن ارزیابی قدرت گریپ نه تنها برای افراد سالمند بلکه در دوران میانسالی است.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی IANS، متخصصان معتقدند همگانی کردن تست قدرت گریپ دست تاثیری پیشگیرانه دارد و می‌تواند به افزایش طول عمر و حفظ استقلال سالمندان کمک کند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn