هنوز خبری از موج انفلوآنزا نیست

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

هنوز خبری از موج انفلوآنزا نیست

۱۰,۷۴۵ بازديد
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در کشور، گفت: خوشبختانه هنوز موج نخست آنفلوآنزا شروع نشده، اما با سردتر شدن هوا باید منتظر همه‌گیری آنفلوآنزا باشیم و بر همین اساس رعایت نکات بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور با توجه به فصل سرما، ‌گفت: خوشبختانه هنوز موج اول آنفلوآنزا در کشور آغاز نشده است و موارد کمی از این بیماری را در کشور شاهد هستیم.

 

وی افزود: البته در برخی از استان‌ها افزایش موارد آنفلوآنزا را داشته‌ایم، اما در حدی نیست که هنوز بخواهیم بگوییم که طغیان بیماری آغاز شده است. شدت بیماری هم در مواردی که تاکنون رخ داده، متوسط بوده است. هرچند که هنوز برای قضاوت زود است.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه فکر می‌کنیم با سردتر شدن هوا باید منتظر شروع همه‌گیری آنفلوآنزا باشیم، درباره زمان تزریق واکسن این بیماری، گفت: به هر حال هرچه زودتر واکسن آنفلوآنزا تزریق شود، بهتر است. همانطور که قبلا اعلام شده بود، اواخر شهریور ماه و اوایل مهر زمان خوب تزریق واکسن آنفلوآنزا بوده است. البته به کسانیکه در گروه‌های پرخطر قرار دارند و هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، در صورت دسترسی اگر واکسینه شوند، بهتر است.

 

گویا همچنین به مردم توصیه کرد: مردم در فصل سرما آداب تنفسی را رعایت کنند. شست‌وشوی دست‌ها نیز در پیشگیری از آنفلوآنزا حرف اول را می‌زند. در عین حال باید از پخش ترشحات تنفسی در زمان ابتلا به بیماری جلوگیری کرده و در زمان سرفه،  عطسه و... با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بگیرند. در عین حال در زمان ابتلا به آنفلوآنزا تا حد امکان در منزل استراحت کنند.

 

وی ادامه داد: در عین حال به مردم توصیه می‌کنم که خودسرانه از دارو استفاده نکنند؛ به‌خصوص آنتی‌بیوتیک‌ها. آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است و به درمان آنتی‌بیوتیکی نیاز ندارد. به جای درمان آنتی‌بیوتیکی بهتر است با پزشک مشورت کرده و به توصیه پزشک عمل کنند. بنابراین مردم به محض اینکه علائمی از سرماخوردگی دیدند سریع به صورت خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنند و به پزشک مراجعه کنند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn