روغن ترافل چیست؟ خواص شگفت انگیز ترافل اویل

در این وبلاگ با اخبار پزشکی روز اشنا می شوید

یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

روغن ترافل چیست؟ خواص شگفت انگیز ترافل اویل

۱۰,۲۸۷ بازديد



روغن ترافل نوعی روغن طعم دهنده است که اغلب می توانیم از آن در غذاهایی مانند پیتزا، پاستا، ریزوتو و یا سبزیجات استفاده کنیم و طعمی دلپذیر به آن ها ببخشیم و از طعم لذیذ و فواید سلامتی آن بهره مند شویم.

اگر چه قبلا روغن ترافل به منوهای رستورانها و فست فودهای پرطرفدار محدود می شد، اما در حال حاضر این روغن یکی از عناصر موجود در آشپزخانه های سراسر جهان است. بسیاری از این رستوران ها از روغن ترافل به عنوان طعم دهنده استفاده می کنند.

مانند روغن زیتون، می توان از این روغن پرفایده به عنوان یک افزودنی طعم دهنده از پاستا گرفته تا ریزوتو و فراتر از آن استفاده کرد.

افراد زیادی از این روغن معطر استفاده می کنند و جزئی همیشگی در آشپزخانه شان به شمار می رود، اما این در حالی است که افراد کمی فایده های این روغن را درک می کنند، در حقیقت این افراد از لحاظ تغذیه ای بهترین ارزش را برای پولشان درنظر می گیرند.

حتما این سوال برایتان به وجود آمده که روغن ترافل چه طعمی دارد و آیا با ذائقه من سازگار است یا خیر؟؟ ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا به سوال های مطرح شده ذهنتان پاسخ دهید. با ما همراه باشید.



روغن ترافل
نوعی روغن طعم دهنده است که اغلب می توانیم از آن در غذاهایی مانند پیتزا، پاستا، ریزوتو و یا سبزیجات استفاده کنیم و طعمی دلپذیر به آن ها ببخشیم و از طعم لذیذ و فواید سلامتی آن بهره مند شویم.

 

با این حال، هنگام بحث در مورد روغن ترافل، مهم است که بین مواد واقعی و مصنوعی تمایز قائل شوید. روغن ترافل طبیعی و واقعی با اضافه کردن قارچ خوراکی به یک پایه روغن به وجود می آید، این در حالی است که روغن ترافیل مصنوعی چیزی است که بیشتر در بازار یافت می شود و از افزودن ماده ای شیمیایی به نام ۲,۴-dithiapentane به روغن به دست می آید، این روغن فقط طعم ترافل واقعی را تقلید می کند.

 

از این رو خوب است دقت کنید تا روغن ترافل طبیعی و واقعی را دریافت کنید، چون در این صورت علاوه بر بهره مند شدن از طعم واقعی آن، از مزایای سلامتی آن نیز بهره خواهید برد.

 

روغن ترافل می تواند متفاوت باشد، اما معمولا از روغن زیتون به عنوان پایه در آن استفاده می شود. با این حال، برخی از تولید کنندگان روغن ترافل ممکن است از انواع دیگری از روغن ها مانند روغن کانولا یا روغن هسته انگور در تولید آن استفاده کنند و در نتیجه باعث کاهش بسیاری از مزایای سلامتی بالقوه روغن ترافل می شوند.

 

پس چه چیز به خصوصی در مورد ترافل وجود دارد؟ به غیر از برچسب قیمت بالای آن، قارچ ها به علت عطر و بوی قوی و توانایی آنها در عطر و طعم دار کردن هر غذا، به عنوان یک خوراک لذیذ از آن یاد می شود. علاوه بر این قارچ از لحاظ سلامتی نیز بسیار پرفایده هستند. مثل انواع دیگر قارچ ها مانند قارچ های چتری، ترافل مملو از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهایی هستند که می توانند با بیماری ها مبارزه کنند و سلامت کلی بدن را بهبود بخشند.

 

خواص روغن ترافل

  • بهبود سلامت قلب
  • کمک به کاهش وزن
  • بهبود عملکرد مغز
  • جلوگیری از رشد سرطان
  • درخشان نگه داشتن پوست
  • تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت

 

انواع روغن ترافل: روغن ترافل سفید در مقابل روغن ترافل سیاه:

می توانیم ترافل ها را به دو گروه اصلی تقسیم کنیم: ترافل های سفید و ترافل های سیاه.

اگرچه تفاوت چندانی بین واقعیت ‌های غذایی ترافل های سفید و سیاه وجود ندارد، اما تفاوت ‌هایی در طعم، ظاهر و قیمت این دو نوع ترافل وجود دارد. ترافل های سفید عمدتا در ایتالیا یافت می‌ شوند و یک جز رایج در غذاهای غیر بومی ایتالیایی هستند. آن ‌ها گوشتی سفید رنگ با ظاهری شبیه مرمر و طعمی لطیف دارند. ترافل های سفید به طور غیر قابل باوری با قیمت ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم به فروش می رسند. این امر باعث می‌ شود که روغن ترافل سفید در مقایسه با روغن ترافل سیاه ، یک روغن بسیار پرهزینه و گران باشد.

ترافل های سیاه بومی اروپای جنوبی از جمله کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه هستند. آن ‌ها طعمی قوی ‌تر و بیشتری دارند و کمی مقرون ‌به‌ صرفه‌ تر هستند. ترافل های سیاه معمولا حدود ۹۵ دلار در هر اونس و یا حدود ۳۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم محاسبه می شود.

روغن ترافل سیاه و سفید می ‌توانند در دستور العمل‌ های زیادی به کار رفته و به غذاهایی مثل پاستا، سبزیجات، سیب‌ زمینی یا پیتزا اضافه شوند. طعم روغن ترافل سفید به خوبی با گوشت ‌هایی با طعم ظریف مانند فیله ماهی ترکیب می شود. از طرف دیگر روغن ترافل سیاه کمی قوی ‌تر است و می ‌تواند یک افزودنی خوب برای غذاهایی مانند گوشت گاو باشد.

توجه داشته باشید که ترافل های شکلاتی تیره، که یک نوع دسر فانتزی هستند، در واقع حاوی ترفل یا روغن قارچ نیستند.

هشدارها / عوارض جانبی روغن ترافل

درست است که روغن ترافل می‌ تواند یک طعم دهنده لذیذ برای غذاهای شما باشد، اما در این بین برخی عوارض جانبی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. یکی از شایع ترین عوارض جانبی ناشی از مصرف روغن ترافل، ناراحتی معده است، به ویژه هنگامی که در مقادیر زیاد استفاده شود. اگر متوجه شدید که بعد از مصرف آن دچار ناراحتی های گوارشی هستید، مصرف خود را کاهش دهید تا به کاهش علائم کمک کنید.

 

از آنجا که روغن ترافل به طور معمول از روغن زیتون ساخته می ‌شود، ممکن است باعث کاهش قند خون و فشار خون نیز شود. اگر در حال گرفتن دارو برای قند خون و یا فشار خون هستید، به طور متوسط مصرف خود را رعایت کنید تا از هر گونه فعل و انفعالات احتمالی جلوگیری کنید.

علاوه بر این ، استفاده مستقیم از روغن ترافل در پوست ممکن است باعث آماس پوستی یا خارش پوستی در برخی از افراد شود. اگر پوست حساس دارید، ممکن است روغن ترافل یک افزودنی مناسب برای مراقبت از پوست تان نباشد و ممکن است بهتر باشد که به جای این کار از افزودن آن به غذایتان لذت ببرید.

منبع: روغن ترافل چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
nn